Na konzervatoři jsem měla štěstí na velmi šikovné a nadané spolužáky. To, že jednou budu v ZUŠ učit jejich skladby mé žáčky mě ani ve snu nenapadlo. A přece je ten okamžik tu a já s mými dětmi nastudovala skladby Richarda Kristena, který v Německu skládá filmovou a televizní hudbu a skladby Pavla Kratochvíla, který už po tři roky k nám do ZUŠ jezdí učit mé děti své skladbičky. Je to moc krásný pocit a úplně jiná práce. Skladby jsou mi bližší, protože znám autory. Lépe se mi učí. A navíc, jsou to kousky krásně zvukomalebné, s hezkými názvy. Inkognito, Nebuď smutný, Tuňák na klouzačce, Mrzutý medvěd, Cesta ze školy, Skály nad mořem, Šálek jasmínového čaje. S dětmi vytváříme i různé příběhy, vymýšlíme, co si pod tou kterou skladbičkou představit a vězte, že dětská fantazie je bezbřehá. Koncertu se opět, až na malé výjimky, zúčastnily všechny děti z mé třídy. A to je důvod k velké radosti. Moc mě baví vymýšlet pro děti tematické koncerty, které mají nějakou nitku, co spojuje písně či skladby. Hned je koncert živější a veselejší. A publikum to také ocení. Pochvala mé třídě za skvělou přípravu a krásné procítěné výkony.
Regina Krchňáková